Poslední čtvrtfinalista vzejde ze zápasu mezi Českými Budějovicemi a Hradcem Králové, který byl na podzim odložen a hrát se bude 1. února od 15:00 v Českých Budějovicích.
Hned v rámci úvodní dvojice přišel na řadu obhájce prvenství z minulého ročníku, když 1.FC Slovácko nastoupí v domácím prostředí proti pražským Bohemians. Brněnská Zbrojovka si na svého soupeře ve čtvrtfinále bude muset počkat do příštího týdne, když jí byl přisouzen jeden z dvojice České Budějovice a Hradec Králové. Jistotou je, že Zbrojovka bude hrát na hřišti soupeře.
V rámci třetí dvojice přišel na řadu druhý finalista minulého ročníku, pražská Sparta. Letenští budou usilovat o postup ze čtvrtfinále na hřišti Slovanu Liberec. "Jsme hlavně rádi, že jsme v této fázi soutěže a neopakovalo se to, co minulý rok. V této fázi si už nelze vybírat a pokud chcete pohár, tak musíte porazit každého," uvedl ředitel severočeského klubu Pavel Marek.
"Chtěli jsme po delší době hrát na domácí půdě, ale jak bylo řečeno, pokud chcete pohár, musíte poráže každého. My k tomu samozřejmě přistoupíme co nejzodpovědněji a budeme chtít vyhrát," přidal svůj pohled na čtvrtfinálový los Tomáš Sivok, manažer letenského A týmu.
A v rámci poslední dvojice došlo také na jediného druholigového zástupce. MFK Vyškov, který v předchozích dvou kolech vyřadil po výhrách 1:0 Jablonec i Zlín, se utká v Edenu s pražskou Slavií. "Určitě to bude pro nás svátek. Není tajemstvím, že jsme si přáli zvučeného soupeře. Sice se nám nesplnilo, abychom přivezli takového soupeře našim fanouškům, ale i tak se těšíme," uvedl Martin Chalupecký z MFK Vyškov.
"Určitě se hodně těším na zápas na Slavii, protože je vždy svátkem, když se nějaký menší klub dostane takto daleko a je vždy fajn sledovat, když menší klub potrápí nějakého giganta," uvedl ředitel komunikace MOL Martin Pavlíček po losu. "Těším se na zápas Sparty v Liberci, protože věřím, že tam přijde hodně lidí a bude to velmi dobrý zápas. Jako fanda Bohemky se těším také na jejich zápas a věřím, že se Bohemians dostane do semifinále," uvedl amabasador MOL Cupu Jan Koller.
Los čtvrtfinále MOL Cupu 2022/2023:
- 1.FC Slovácko - Bohemians Praha 1905, SK Dynamo České Budějovice/FC Hradec Králové - FC Zbrojovka Brno, FC Slovan Liberec - AC Sparta Praha, SK Slavia Praha - MFK Vyškov.
Oficiálním hracím dnem čtvrtfinále je středa 1. března 2023, termín čtvrtfinále ale může být upraven po dohodě klubů a České televize. Podrobnosti o jednotlivých zápasech dosavadního ročníku 2022/2023 najdete na webu molcup.cz.
Jaká byla cesta do čtvrtfinále v podání jednotlivých klubů?
- MFK Vyškov: 1. kolo: ČSK Uherský Brod – Vyškov 1:3; 2. kolo: Tatran Všechovice – Vyškov 2:9; 3. kolo: FK Jablonec – Vyškov 0:1; Osmifinále FC Trinity Zlín – Vyškov 0:1.
- FC Zbrojovka Brno: 2. kolo: FC Slovan Rosice – Brno 0:4; 3. kolo: FC SILON Táborsko – Brno 1:2; Osmifinále: FK Teplice – Brno 2:3 po prodloužení.
- 1.FC Slovácko: 3. kolo: Slovácko – FK Varnsdorf 6:0; Osmifinále Slovácko – FK Mladá Boleslav 1:0.
- SK Slavia Praha: 3. kolo: FK Dukla Praha – Slavia 0:4; Osmifinále: MFK Karviná – Slavia 0:2.
- AC Sparta Praha: 3. kolo: TJ Jiskra Domažlice – Sparta 1:6; Osmifinále: FC Baník Ostrava – Sparta 2:3.
- Bohemians Praha 1905: 2. kolo: FK Ústí nad Labem – Bohemians 0:3; 3. kolo: Bohemians – FK Třinec 2:1; Osmifinále: Bohemians – FC Hlučín 3:0.
- FC Slovan Liberec: 2. kolo: FC Rokycany – Liberec 1:5; 3. kolo: FK Frýdek-Místek – Liberec 0:6; Osmifinále: Liberec – SK Sigma Olomouc 4:1.
Nová vizuální identita
Pohárová soutěž vstupuje do své jarní části také s proměněnou vizuální identitou včetně upraveného loga. Původní branding MOL Cupu byl využíván od roku 2015. I s ohledem na potřeby lepšího využítí v on-line prostředí bylo rozhodnuto o vytvoření nové vizuální podoby, která působí velmi jednoduše, ale zároveň moderně. Tvorby se ujal grafický designér Jakub Jehlička.
„MOL Cup je považován za prestižní soutěž, která vítězi zajišťuje účast v evropských pohárech. I proto si brand zasloužil zásadní redesign, který by lépe vystihoval důležitost soutěže, a který by zároveň byl snadno použitelný a poutavější pro oko fanouška,“ uvedl tvůrce brandingu Jakub Jehlička.
Základním prvkem nového brandu MOL Cupu je hexagon, jenž má symbolizovat spojení s fotbalem a fotbalovým míčem, který je také součástí samotné trofeje pro vítěze. Trofej v logu pak navazuje na historii domácí pohárové soutěže. Díky kombinaci světle a tmavě zelené a také červené barvy působí nový brand dynamicky a nabízí možnost hravých kombinací při vytváření různých grafických designů. Zároveň tak byla dodržena podobnost s barvami loga společnosti MOL, generálního partnera soutěže.
"Mně se nová identita moc líbí, protože si to soutěž navíc i zaslouží. Pohár má dlouhou historii a potřebuje i určité promo. Přeji si, aby to přispělo i k renomé samotné soutěže," uvedl generální sekretář FAČR Michal Valtr.
"Logo vychází z poháru a myslím, že mu sluší nový háv. Je to modernější a údernější. Společnost MOL sponzoruje a podporuje pohárovou soutěž již osm let a jsme moc rádi, že u toho můžeme být," uvedl ředitel komunikace MOL Martin Pavlíček.