Úterní tří hodinovka TV na ZŠ v Suchdole nad Odrou.

1. třída

  • S prvňáčky zaměřili na fotbal. Probrali jsme jednoduchá pravidla, procvičili herní činnosti jednotlivce - práci s míčem, přihrávku, vstříleli spoutu gólů. Individuální činnosti s míčem jsme prováděli zábavnou formou - honičkou na obra (trenér). Každé dítě mělo svůj míč a mohlo se během první třetiny TV zlepšovat podle svých možností, zapojily se tak všechny děti jednoduchou honičkou do hry. 

V druhé a třetí třetině jsme se věnovali hře v menších skupinkách a rychlostně obratnostním cvičením.

  • Na dvou třetinách tělocvičny děti hrály  bez našeho řízení a příkazů fotbal, na zbylé třetině jsme prováděli závody raket na překážkové dráze. Všechny děti se postupně vystřídaly na všech hřištích.

2. třída

  • TV zaměřená na basketbal. V úvodu jsme probrali jednoduchá pravidla a nejdůležitější herní činnosti jednotlivce, které potřebujeme ke hře. V části individuální činnosti s míčem jsme se zaměřili na driblování, přihrávku a střelbu . Vše jsme zdokonalili ve formě hry na žraloky (trenér). Každé dítko mělo možnost se svým tempem samostatně zdokonalovat a rozhodovat, kde a jakým způsobem zakončit na koš. Nacvičené dovednosti jsme přenesli do hry v menších skupinkách na připravených hřištích. Jako koše nám posloužily švédské bedny, položené malé branky, ale i vysoké koše. V závěrečné části jsme potrénovali i silovou složku ve formě přetahování judo paskámi.

3. třída

  • TV zaměřená na házenou. Opět v úvodu proběhlo rychlé seznámení se základními pravidly hry. Vrhli jsme se na zdokonalování v individuální činnosti s míčem, překonávání točícího se lana a dalších překážek rozmístěných po tělocvičně. Každé dítě mohlo svým tempem provádět neomezený počet opakování - zkoušet a zkoušet, střílet a střílet.. Po společné části jsme se rozdělili na týmy. Část dětí hrála házenou v menších skupinách a část se zdokonalovala v gymnastické průpravě. Vše jsme se snažili provádět tak, aby se netvořiliy zástupy a děti na aktivitu nečekaly.

Po hodinách TV jsme s učitelkami prodiskutovali zařazení do TV pauzy na pití, ale i používání dohodnutých optických signálů místo píšťalky.

  • Dopřejme dětem radost z pohybu a probuďme v nich emoce
  • Snažme se být pozitivní, oceňujme hlavně snahu, chvalme, děti nám to vrátí svojí radostí
  • Zranění a bolest přehnaně neřešme, využijme je k ocenění dětí při jejich překonání
  • Mysleme i na vlastní odpočinek a nechme děti hrát i delší čas bez našeho řízení.. Nás také žádný dospělý neřídil, když jsme hráli fotbálek za barákem :)